Faq

Otázky a odpovědi

Nebudu při redukční dietě hladovět?

Ne! V žádném případě se nesmí stát, že by jste při redukční dietě hladověli. V takovém případě by mohlo dojít ke zpomalení metabolismu a úbytku aktivní svalové hmoty, což je pro dosažení společných cílů nežádoucí. Každý z vás je při dietě nastaven na určité množství energie vypočítané individuálně z bazálního metabolismu a koeficientu daného dle pohybové aktivity. Díky takovému nastavení se nestane, že by organismus hladověl. Kromě toho dochází k záměně energeticky vydatných jídel, na které jste byli doposud zvyklí, za potraviny s nižší energií a vyšší biologickou hodnotou, takže strádat určitě nebudete.

Budu muset jíst jídla, která mi nechutnají?

To v žádném případě! Dle jídelníčku vytvořeného pomocí komplexní nutriční typologie si můžete vybírat potraviny a různě je kombinovat podle toho, na co máte zrovna chuť. Jediné co budete muset přesně dodržovat je množství. Navíc v jídelníčku jsou obsaženy především kvalitní potraviny... a kvalita chutná vždy.

Nedojde u mě zase k JOJO efektu?

Jojo efekt je opakované přibírání hmotnosti po rychlém snižování váhy. Opětovné nabrání je často větší než byla původní redukce hmotnosti. V naší poradně Světa zdraví ve Znojmě jdou všechny drastické diety stranou. Společně upravíme Váš jídelníček tak, aby nechyběla žádná živina a tělo nestrádalo. Při zdravém hubnutí dochází k úbytku hmotnosti v množství 0,5 – 1 kilogram za týden a takového úbytku se budeme držet i my. Naším společným cílem je, aby jste se naučili korigovat množství jídla, které sníte a vybírat si takové potraviny, které jsou tělu prospěšné a díky nimž lze předejít nejrůznějším civilizačním onemocněním. Při takové úpravě životního stylu se s jojo efektem již nebudete muset potýkat.

Je nutné užívat nějaké prášky na hubnutí?

Prášky na hubnutí nedoporučujeme a ani je nenabízíme. Naše přírodní doplňky slouží k detoxikaci organismu, výživě a ke spalování tuku, tzn. pomohou nastartovat organismus a usnadní hubnutí, ale z dlouhodobého hlediska raději peníze investujte do svého zdraví. Kupte si hovězí svíčku, lososa, další kvalitní potraviny nebo třeba permanentku do fitness centra. Touto investicí pro vaše zdraví uděláte mnohem víc než užíváním „léků“ na hubnutí a navíc ten úžasný pocit z toho, že děláte něco pro své zdraví je k nezaplacení.

Zakážete mi kávu?

Není jediný důvod přestat pít kávu. Mnozí z nás si nedovedou představit ráno bez šálku kávy a takové ráno si ani představovat nemusíte. Káva má mnoho pozitivních účinků pro organismus, například zvyšuje tvorbu žaludečních kyselin a tím zlepšuje trávení, obsahuje draslík, hořčík či zubům prospěšný fluor. Kofein obsažený v kávě má stimulační účinky na krevní oběhový systém (zlepšuje schopnost soustředit se a odbourává pocit únavy). Část kofeinu se dostává i do mozku, kde působí svým stimulačním účinkem a navozuje pocit dobré nálady. Negativem kávy jsou ale její diuretické účinky, proto je důležité šálek kávy doplnit sklenicí vody. Přestaňte ji sladit, místo smetany si do ní kápněte trochu polotučného mléka a s chutí pijte kávu dál. S množství to ale nepřehánějte. Doporučené množství je 1 – 2 šálky denně.